Monday 20 February 2012

Novel by RAM : Fiksyen 302


"Jangan Percaya!"

Tagline untuk novel terbaru dari RAM (baru or aku yang lambat beli?) Lepas habis baca baru aku faham kenapa tagline novel ni "Jangan percaya." Secara ringkasnya, jangan percaya kalau suara hati suruh buat jahat. 

Fiksyen 302 ialah novel last daripada Ramlee Awang Murshid untuk tahun 2011. Novel ni aku habis baca dalam masa 1 hari, sanggup tidur lambat nak habiskan jugaa tak kira! Gaya penceritaan, jalan cerita thriller from RAM selalu buat aku nak habis baca cepat-cepat. Jalan cerita Fiksyen 302 memang best and buat aku sakit kepala jugakla. (novel RAM ada ke yang tak buat sakit kepala?) Dalam novel ni aku banyak berfikir.  Dan seperti yang dijangkakan, setiap orang yang aku target real killer dalam each novel lastly mesti orang lain. (=_='') Ada split personality, 'keterbalikan masa', sakit mental, etc. 
Expect the unexpected - true quotes when you read most of RAM's novel. 

"Faktor 'memikirkan sesuatu' merupakan latihan minda yang sangat baik..... Asas transformasi minda menyatakan masalah adalah latihan minda yang sangat berkesan. Bermakna semakin kita menjuruskan minda kita kepada aspek pemikiran, maka semakin banyak neuron otak terhasil. Ia sangat baik untuk proses kecerdasan serta kecerdikan minda kita... percayalah." (RAM)

Zonan pendekar laut-ihsan Google.
Rajinnya aku google pasal Zonan.

Oh tak lupa jugak, nanti ada SUNAN MUSAFIR- last sequel untuk story  Laksamana Sunan /Saifudin. Wuwwuwuuu lepasni takde la cerita pasal Sunan ni dah. 

"Episod kali ini adalah 'selamat tinggal' pada sebuah cerita yang terlalu panjang" (RAM)

Memang panjang pun. Tapi tak kisah. Sebab best  :D Can't wait.......!!



..

No comments:

Post a Comment